Sunday, April 9, 2017

روش نگهداری گل های شاخه بریده در گلدان به مدت طولانی

روش نگهداری گل های شاخه بریده در گلدان به مدت طولانی

حتما برای شما هم پیش آمده که به مناسبت تولد شما,و یا مناسبت های مختلف به شما دسته گل و یا حتی یک شاخه گل رز هدیه داده اند .و شما اولین کاری که با آن دسته گل می کنید این است که یک گلدان و یا یک پارچ تزیینی را پر از آب کرده و شاخه گل هارا درون آن قرار می دهید و چند روزی برای شما عمر میکند


.

عمر شاخه گل های خود را بیشتر کنید

زمانی که گل هدیه میگیرید و یا خودتان از گل فروشی ها گل تهیه می کنید به محض رسیدن به خانه یا محل کار گل هارا از درون بسته بندی دراورده و داخل گلدان آب قرار دهید و طبق سلیقه خود گل آرایی میکنید. اما کار شما به همینجا ختم نمیشود. به دلیل اینکه گل ها تغذیه خودشون رو از ریشه می گیرند هنگام قطع شدن ساقه منبع غذایی آنها هم از بین می رود بنابراین دقت داشته باشد که آب تنها منبع تغذیه ی خوب برای گل ها بعد از قطع شدن ان ها است.
از آب بدون کلر و عاری از دیگر املاح استفاده کنید
بهتر است از آب بدون کلر استفاده کنیداگر در منزل دستگاه تصفیه آب دارید که چه بهتر. در غیر این صورت برای از بین بردن کلر موجود در آب چند قطره آب لیمو به آب اضافه کنید (به ازای هر یک لیتر آب سه قطره آب لیمو)

ساقه را اریب برش دهید

پس از تعویض آب گلدان به فاصله دوروز انتهای ساقه ی گل هارا با چاقوی تیز برش دهید .برای نتیجه گرفتن بهتر ساقه را داخل آب برش دهید و یا بلافاصله پس از برش دادن انگشت خود را روی آن قرار دهید تا هوا در آن نفوذ نکند و مانع خشک شدن سریع گل شود. بهتر است از قیچی برای بریدن ساقه استفاده نشود به دلیل جمع شدن نوک ساقه.
اگر ساقه ی گل چوبی و سفت است با یک چاغوی تیز برش های عمودی ایجاد کنید تا میزان آب بیشتری از طریق آوند ها به بالا ی ساقه و گل ها برسد

بیش از حد آب ندهید.

اگر ساقه گل ها نرم و شکننده هستند بهتر است مقدارکمی آب داخل گلدان بریزید و از غرقاب شدن ساقه ها جلوگیری کنید . زیرا پس از مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد و دچار گندیدگی میشود.
تنها زمانی این قانون نقض میشود که ساقه گل های شما چوبی باشد,ساقه های چوبی شده تمام آبی که میتواندد را جذب می کنند و با میزان زیاد آب شاداب تر میشوند.

گل های اضافی را حذف کنید

برای اینکه آب کلدان شفافیت طولانی مدت داشته باشد و از تیرگی و له شدن و نیز پژمردگی گل ها جلوگیری کنید بهتر است گل و یا برگ های که در آب غوطه ور هستند رو از بین ببرید . و هر قسمتی از ساقه و شاخه که درون آب قرار میگیرد باید بدون گل,گلبرگ,و جوانه برگ باشد
.

گل هارا از میوه ها دورتر نگهداری کنید

به دلیل متصاعد شدن گاز اتیلن از میوه ها گل ها و میوه ها با هم میانه خوبی ندارند و باعث پژمردگی گل ها می شود.. برای اینکه عمر گل شاخه بریده خود را افزایش دهید آنها را از سبد میوه ها دور تر نگه دارین.

آنها را شاد و سرحال نگه دارید

از قرار دادن گلدان گل های شاخه بریده در معرض نور مستقیم خورشید,رادیاتور,وسایل گرمایشی و کولر خودداری کنید.

خرید گلدان گل شاخه بریده

در حال حاضر گل فروشی رضوان اولین و تنها ترین گل فروشی اینترنتی هست که به صورت کاملا حرفه ای گلدان های گل شاخه بریده به قیمت های مناسب عرضه میکند . و می توانید  این گلدان هارا سفارش دهید و به مدت طولانی تر از آنها استفاده کنید و به محیط منزل و محل کارتون طراوت و شادابی دهید.
لازم به ذکر است گل های استفاده شده از طول عمر بالایی (حداقل 7 روز)به دلیلوجود غنچه و  محلول کمکی  که داخل گلدان وجود دارد , برخوردار بوده. ,و شما میتوانید  به صورت اینترنتی  و آنلاین در سایت گل فروشی رضوان  خرید کرده و به ثبت رسانید.


.

No comments:

Post a Comment