Monday, October 8, 2018

10 نکته برای سفارش تاج گل ترحیم و خرید تاج گل

نکات مهم برای خرید و سفارش تاج گل ترحیم که باید بدانید!

سفارش تاج گل ترحیم با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و وجود سایت های گل فروشی اینترنتی متعدد باعث شده تا فرآیند خرید تاج گل نسبت به گذشته بسیار ساده تر انجام می شود.
تاج گل های موجود در گل فروشی ها عموما برای مراسم سوگواری و یا مراسم عروسی و جشن های شما طراحی شده است که نسبت به سلیقه و بودجه مشتری گل آرایی و برگ آرایی میشود.
فرستادن تاج گل ترحیم برای مراسم سوگواری یک روش دیرینه و قدیمی و همچنین جهانی است. شاید در فرهنگ ها و مذهب های گوناگون روش های متفاوتی برای ارسال گل وجود داشته باشد اما معمولا در همه جا برای ابراز همدردی با خانواده فرد متوفی این رسم زیبا صورت میگیرد.
تاریخچه استفاده از گل ها در مراسم تدفین به دوران باستان بر میگردد که جنازه با گل شستشو داده می شد و امروزه از گلها برای گل آرایی مزار و محل تدفین استفاده می شود.
فرستادن گل علاوه بر ادای احترام به بازماندگان و خانواده شخص مرحوم یک راه فوق العاده برای ابراز  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شخص از دست رفته در ذهن و قلب شماست به این معنی که آن شخص همیشه در ذهن شما جاودان خواهد ماند.

پس پیشنهاد ما این است که قبل از خرید گل باید به یکسری از نکات توجه کنید تا بتوانید نسبت به بودجه وسلیقه خود خرید و سفارش تاج گل ترحیم متفاوت و خوبی را داشته باشید.

راهنمای انتخاب ، خرید و سفارش تاج گل ترحیم برای ارسال

1- به خواسته های خانواده شخص مرحوم توجه کنید و به عقایدشان احترام بگذارید :

برخی از خانواده ها در خواست دارند تا به جای ارسال تاج گل و برگزاری مراسم و … تمام هزینه صرف امور خیر شده و یا به یک موسسه خیریه کمک مالی شود.

البته بعضی از افراد تصمیم می گیرند که علاوه بر کمک مالی یک تاج گل نیز برای احترام ارسال کنند ، تصمیم با خود شماست.

2- دین و مذهب شخص مرحوم  :

درست است که ارسال در تمام سنت ها و فرهنگ ها امری زیبا و پسندیده بوده اما شاید رنگ یا نوع گل در هر کشور بنا بر اعتقادات متفاوت باشد.
بنابراین مهم است قبل از خرید و سفارش تاج گل برای مراسم تشییع جنازه به این موضوع توجه کنید.
در ادامه بد نیست برای راهنمایی بیشتر با چند نکته در مذاهب مختلف آشنا شوید :
کاتولیک و پروتستان مسیحی: هیچ رسم خاصی برای انتخاب گل وجود ندارد ، تقریبا تمام رنگ ها و انواع گل و چیدمان گل ها قابل قبول هستند.
اورتودوکس یونانی: در حالی که اکثر گل ها را دوست دارند ، گل های سفید اغلب به عنوان گزینه بهتر بعنوان گل ترحیم ترجیح داده می شوند.
یهودی: گلها به طور معمول در مراسم تشییع جنازه قرار نگرفته و نمایش داده نمی شوند ؛ در عوض، رایج است که گل ها را به خانه  اعضای خانواده مرحوم و بازماندگان وی ارسال کنید.
بهائی: برای آنها هم رسم خاصی برای انتخاب گل وجود ندارد ، تقریبا تمام رنگ ها و انواع گل و چیدمان گل ها قابل قبول هستند.
بودایی: در بین بودایی ها هم رسم خاصی در انتخاب گلها وجود ندارد ، بیشتر رنگ ها و انواع گل و چیدمان گل ها قابل قبول هستند.
هندو: به جای سبد گل یا تاج  گل، بیشتر گلدان گل در مراسم تشییع جنازه هندو ها دیده می شود.
مسلمان: پذیرش گل ها در یک مراسم خاکسپاری اسلامی، متفاوت ولی رایج است و  معمولا از گل های سفید رنگ بهمراه روبان مشکی استفاده می شود.

3- ارتباط خود با شخص مرحوم را در نظر بگیرید:

چرا؟ این موضوع چندان مهم و در اولویت نیست اما چون انواع مختلف تاج گل ها نسبت به نزدیکی اقوام و خویشاندی مختلف به مراسم فرستاده می شود ، در هنگام انتخاب ، سفارش و خرید تاج گل ترحیم دیزاین و تزیین گل ها را حتما در نظر داشته باشید.
برای مثال اگر شما از خانواده درجه یک هستید، یک تاج گل ترحیم پر گل و حجیم را انتخاب کنید.
اگر جزوی از خانواده درجه دو و یا سه هستید، یک پایه گل ترحیم یا تاج گل ساده انتخاب کنید.
اگر یک دوست نزدیک یا همکار هستید ، یک تاج گل ختم یک طبقه  و یا حتی سبد گل ترحیم در نظر گرفته و سر مزار یا به منزل شخص ارسال کنید.
 نکته لازم به ذکر: همه تاج گل ها در انواع مختلف یک طبقه, دو طبقه و سه طبقه طراحی می شود.

4- گل‌های استفاده شده در تاج گل ترحیم چه معنا و مفهومی دارند؟

گل خود را با دقت انتخاب کنید. در حالی که قاعده ای در مورد نوع گل هایی که باید در مراسم تشییع جنازه استفاده یا ارسال شود وجود ندارد، اما نوع گلهایی که انتخاب می شوند، احساسات خاصی را بیان می کنند.
در اینجا چند پیشنهاد از گل با معانی است که ممکن است مناسب برای مراسم ترحیم و تشییع جنازه باشد :
گل لیلیوم : محبت و بازگشت به شادی
گل رز (قرمز): عشق / احترام / شجاعت
گل رز (صورتی): فضل / نجابت
گل رز (نور صورتی): تحسین / همدردی
علاوه بر این، برخی از گل ها ممکن است در برخی کشور ها و مناطق بیشتر استفاده شود. به عنوان مثال، گل داوودی در مناطق آسیایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در ایران برای مراسم ختم معمولا از گل های گلایل شب بو لیلیوم, آنتوریم, ژربرا, داوودی,استرزیا و مریم استفاده میشود و معمولا تاج گل هایی که برای عرض تسلیت سفارش داده می شود پس زمینه آن با گل هایی که بلند تر هستند (مانند گل گلایل و شب بو) تزیین می شوند و گل های کروی شکل به تعداد کمتری مرکز تاج گل قرار می گیرد.
ساقه این گل ها درون اسفنج مرطوبی که که وسط تاج گل قرار میگیرد فرو میرود و همین رطوبت و خیسی اسفنج باعث آب رسانی به گل و در نهایت طول عمر بیشتر تاج گل می شود.
_______________________________________________

گل فروشی رضوان سفارش تاج گل و پایه گل شما را با نهایت توجه و دقت گل آرایی کرده و فرآیند حمل و ارسال را انجام داده و تحویل شما میدهد.


_______________________________________________

5-  رنگ گل مناسب مراسم ترحیم و ختم

قبل از خرید و سفارش تاج گل ترحیم معنای رنگ گلها را در نظر بگیرید:
هنگام انتخاب گل ها، به ویژه برای یک رویداد عاطفی مانند مراسم تشییع جنازه، توصیه می شود رنگ گل را در نظر بگیرید.
در ادامه معنای کلی رنگ گلها برای استفاده در گل ترحیم را خلاصه وار معرفی کردیم :
  • گل های سفید را برای نشان دادن صلح و احترام انتخاب کنید که به معنای پاکی ، معصومیت، سکوت، فروتنی می باشند.
  • گل های آبی را برای نشان دادن آسایش و آرامش انتخاب کنید.
  • گل های قرمز بهتر است در مراسم تشییع جنازه بعضی از ادیان استفاده نشود ؛  مثل بودایی ها ( در عوض، گل های سفید استفاده شوند )
  • گل های زرد شادی بخش و نشانه ای از سلامتی هستند.


6- خرید تاج گل ترحیم و ارسال آن

اگر برای اولین بار میخواهید سفارش تاج گل ترحیم دهید پس در ادامه همراهمان باشید :
1-تاج گل ها معمولا از پایه های چوبی و یا فلزی ساخته می شود اما به دلیل گل آرایی و برگ آرایی کردن تاج گل پایه ی آن دید چندانی ندارد مگر اینکه از گل آرایی خاصی استفاده شده باشد که در آن صورت از پایه ی چوبی استفاده می شود که دیده شدن چوب پایه ی تاج گل، بخشی از زیبایی تاج گل محسوب میشود.پس انتخاب پایه گل یا تاج گل به سلیقه شما بستگی دارد.


2-اگر در شهرستان هستید و به گل فروشی آنلاین دسترسی ندارید یا نمی توانید سفارش تاج گل را اینترنتی سفارش دهید نگران نباشید به سراغ یک گل فروشی در محلتان بروید و راهنمایی های لازم را گرفته و یا به صورت تلفنی تاج گل سفارش دهید. اطلاعاتی مانند روز و ساعت و مکان برگزاری مراسم تشییع جنازه و ختم  و یا مسجد را به گل فروشی ارائه کنید و سپس تاج گل مد نظر خود را سفارش دهید.


7- متن روی تاج گل ترحیم :

فراموش نکنید که می توانید پیام و متن خود را روی کارتی که بر تاج گل نصب می شود یادداشت کنید.
بهتر است این متن ساده و مختصر و در عین حال بیان کننده احساس شما باشد .
نوشته روی تاج گل و متن هایی که رایج تر هستند عبارتند از  :
  • تقدیم برای عرض تسلیت
  • ما را در غم خود شریک بدانید
البته هیچ قانون و محدودیتی برای نوشتن متن دلخواهتان روی تاج گل وجود ندارد و می توانید متون طولانی هم بنویسید.


8- خرید و سفارش تاج گل ترحیم اینترنتی :

پیشنهاد ما این است که تاج گل را از یک وب سایت اینترنتی و آنلاین ارسال کنید تا در وقت و هزینه تان صرفه جویی شود.
خدمات ارسال گل از یک وب سایت آنلاین به طور وسیعی رایج شده است و بسیار راحت و آسان انجام میگیرد.
حتی شما می توانید هر گونه سفارش خاص یا تغییری در مدل گل مد نظرتان هست را هماهنگ کرده تا تاج گل ترحیم دلخواهتان آماده و ارسال شود.



 گل فروشی رضوان :

به سایت گل فروشی اینترنتی رضوان مراجعه کنید و تاج گل سفارش دهید : انواع تاج گل و پایه گل در رنگ ها و چیدمان و تزیینات گوناگون ، تاج گل دو طبقه و سه طبقه و تاج گل لوکس و زینتی و تاج گل ترحیم ساده و یک طبقه برای همه سلیقه ها و بودجه ها برای شما مشتریان عزیز ارائه شده است.
از وب سایت WWW.REZVANFLOWER.IR  دیدن کنید و منوی تاج گل ترحیم را انتخاب کرده تا به ترتیب انواع تاج گل های تسلیت و ترحیم ای که متناسب با سلیقه و بودجه شما باشد را دیده و خرید و سفارش تاج گل خود را انجام دهید.می توانید مجموعه ای وسیع و متنوع از انواع تاج گل ارزان و لوکس و گران قیمت برای عرض تسلیت را مشاهده و خرید کنید.

وب سایت تاج گل فروشی آنلاین رضوان:

www.rezvanflower.ir

ویژگی ها و خدمات تاج گل فروشی رضوان :

  • یکی از نکاتی که هنگام سفارش تاج گل ترحیم باید به آن دقت کنید ، پرپشت چیده شدن و تراکم گل های بکار رفته در تاجگل می باشد. گل فروشی رضوان در تلاش است که بهترین گل آرایی و چیدمان تاج گل برای پرپشت و حجیم تر دیده شدن را در مدل های خود در نظر داشته باشد.
  • همچنین نکته دیگری که در زمان خرید و سفارش تاج گل ترحیم مهم می باشد ، تازه بودن گل های به کار رفته است ، زیرا چنانچه از گل های روز بازار گل استفاده نگردد، گل ها طراوت و جلوه نخواهند داشت و در نتیجه تاجگلی بی کیفیت و پژمرده خواهید داشت. ما همواره سعی می کنیم تا از تازه ترین گل ها در تاج گل های خود استفاده کرده میکنیم.
  • حمل و نقل تاج گلها با استفاده از خودرو های مخصوص انجام خواهد شد تا آسیبی به گل ها در هنگام ارسال وارد نشود.
  • سفارش تاج گل ترحیم هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی و همچنین از طریق تلگرام امکان پذیر است، همکاران ما در طول ساعات کاری آماده راهنمایی و پاسخگویی گرم و صمیمانه به شما مشتریان گرامی هستند.

    شماره های تماس جهت سفارش تاج گل :

    (آقای حسینی)
    0912-418-8112
    (آقای حسنی)
    0919-580-73-15
    تلفن ثابت گل فروشی :
    88969835

9- ارسال تاج گل به مسجد یا منزل ؟

تصمیم بگیرید که تاج گل را به کجا ارسال می کنید ؟

در ایران عموما تاج گل ها قسمت ورودی مسجد و همچنین درب منزل خانواده متوفی گذاشته می شود. و یا نوع دیگری از تاج گل که جلوی اتوبوس حامل بستگان متوفی که به سمت بهشت زهرا و محل خاکسپاری در حرکت هستند نصب می شود که البته تزیین و چیدمان آن متفاوت خواهد بود.

10- می توانید تاج گل را از طرف چندین شخص ارسال کنید :

این نکته را در امر سفارش تاج گل ترحیم در نظر بگیرید که می توانید یک تاج گل شیک را  از طرف مجموعه ای از همکاران در شرکت و محیط کار و یا جمعی از دوستان و افراد فامیل برای ادای احترام ارسال کنید.
هنگامی که یک تاج گل بصورت گروهی ارسال می شود ، اغلب در ابعاد حجیم و بزرگتر و قابل توجه تر مثل تاج گل های دو طبقه یا سه طبقه سفارش داده می شود.

همچنین به عنوان مثال می توان متن روی کارت تاج گل را از طرف «گروه حسابداری  X» یا «خانواده X »، نوشت و ارسال کرد.

نکته بسیار مهم درباره تاج گل ها این است که : قیمت هرتاج گل نسبت به جنس پایه ای که استفاده شده,اندازه پایه گل و تعداد شاخه گل های استفاده شده متغییر است و طبق قیمت روز بازار گل محاسبه می شود.

No comments:

Post a Comment